Beskrivelse
Våre tjenester kan brukes av alle våre kunder og er tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, hele året.
Kunder kan få tilgang til være drosjetjenester ved å enkelt bestille hos oss på telefon, bestille gjennom VY appen, bestille på mail, eller ta i bruk en av våre drosjer der drosjen stopper (drosjer stopper kun i trygge områder eller ved en taxi holdeplass).
Kontakt ossVåre priser
Fra og med 1. januar 2025 følger Fredrikstad Taxi AS de nye
maksimalprisforskriftene for løyvepliktig drosjetransport.
Prisene er gitt med hjemmel i "
Forskrift om takstberegning og maksimalpriser for løyvepliktig drosjetransport", fastsatt av Samferdselsdepartementet 6. desember 2024.
Prisen du betaler i bilen etter at turen er kjørt beregnes i taksameteret. Prisen er løpende, og er basert på avstanden du har blitt kjørt, og tiden turen har tatt, i tillegg til en startpris. Tilleggskostnader kan forekomme.
For mer informasjon om prisene våre,
klikk her.
Avbestilling
Hvis du bestiller en drosje, men ikke møter opp, kan vi kreve et bomturgebyr. Hvis det oppstår en situasjon der du har bestilt en drosje, men ikke kan benytte deg av tjenesten, må du avbestille drosjen ved å kontakte vårt sentralbord senest 30 minutter før hentetidspunktet. Senere avbestilling kan medføre trekk tilsvarende bomturgebyr.
Direktebestilt drosje kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris* for oppmøte. *Prisen vil variere avhengig av tid på døgnet.
For mer informasjon,
klikk her.
Brukervilkår
Transportvilkårene våre er gjeldende for reisende med Fredrikstad Taxi AS.
Les våre vilkårBestilling av taxi
Våre kunder kan bestille en drosje fra Fredrikstad Taxi og dets samarbeidspartnere ved å ringe vårt sentralbord eller ved å oppsøke en taxi på offentlige steder.
Ved bestilling av taxi gjennom sentral, skal bestiller gi relevante opplysninger som måtte være nødvendig for oppdragets utførelse.
Din bestilling sendes til nærmeste tilgjengelig drosje fra henteadressen du oppga, og du vil normalt bli tildelt en drosje med det samme. Unntak fra dette er ved forhåndsbestillinger, hvor turen tildeles drosjen når hentetiden nærmer seg.
Andre unntak er ved ekstreme forhold som påvirker våre tjenester, for eksempel trafikale forhold utenfor vår kontroll og som påvirker alle trafikanter.
Tilleggstjenester
Ønsker du spesialtjenester som barnesete, allergibil, rullestolplass eller andre tilleggstjenester, må du kontakte vårt sentralbord og bestille på telefon.
Ofte stilte spørsmål
Finner du ikke svar på dine spørsmål? Les våre
Transport vilkår eller Kontakt vårt sentralbord så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.
Ring oss nåGlemt igjen noe i en av våre taxier? Ikke fortvil! På kvitteringen din, som du mottar etter endt taxitur, finner du bookingnummer til taxien som kjørte deg. Bare ring vårt sentralbord og oppgi dette nummeret, og vi vil enkelt få deg i kontakt med taxisjåføren som kjørte deg. Våre taxisjåfører skal etter hver tur undersøke om noe er gjenglemt i taxien deres, slik at gjenglemte saker kan bli levert tilbake til rette vedkommende med det samme.
Hvis du har glemt å be om kvittering, ta kontakt med oss på mail og gi oss all nødvendig opplysning om din reise for å gjøre det enkelt for oss å finne din reise.
Bruk e-post:
post@fredrikstadtaxi.noDersom det foreligger uenighet mellom sjåfør eller kunde, eller kunden ikke er fornøyd med gjennomføringen av reisen, ønsker vi at kunden skal ta kontakt med oss på
mail.
Enhver kunde eller annen klageberettiget part har rett til å klage på tjenester levert av Fredrikstad Taxi AS sine tilsluttede løyvehavere, eller sentralens booking operatører. Klager kan omfatte:
• Prisfastsettelse eller uventede kostnader
• Kvaliteten på tjenesten, inkludert sjåførens oppførsel og kjøreferdigheter
• Tilgjengelighet og responstid
• Andre forhold relatert til drosjetransporten eller kundeservicen