Direktebestilt drosje kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris for oppmøtet.
Avbestilling av en forhåndsbestilt drosje må skje senest 30 minutter før avtalt hentetidspunkt.
Hvis turen ikke blir avbestilt innen denne fristen må kunden betale minstepris.
Hvis kunden ikke møter opp som avtalt, kan drosjesjåføren kreve et bomturgebyr, tilsvarende minstepris, for tapt tid og kjøring til hentestedet. Det er kundens ansvar å møte opp, slik at sjåfør lett kan finne kunden.
Dersom kunden ikke ønsker å gjennomføre turen med den tilsendte bilen, kan sjåføren kreve at kunden betaler minstepris for oppmøtet.
Hvis drosjen som ankommer ikke tilfredsstiller behovet til kunden, så må kunden ringe sentralen og gi beskjed. I slike tilfeller, kreves det ikke noe bomtur gebyr på den allerede tilsendte drosjen.
Dersom kunden nekter å betale bomtur gebyr så vil dette meldes videre til sentralen av sjåføren og det vil være FREDRIKSTAD TAXI AS sin ledelse som vil bestemme hva som vil skje videre i slike tilfeller.
Sjåførene kan ikke tvinge deg som passasjer å betale, hvis du velger å ikke gjøre dette, men du kan bli tilsendt faktura fra oss for ubetalt oppgjør du har hos oss.
Dersom det foreligger uenighet mellom sjåfør eller kunde, eller kunden ikke er fornøyd med gjennomføringen av reisen, ønsker vi at kunden skal ta kontakt med oss på
post@fredrikstadtaxi.no.
Vi dekker ikke tap som er forårsaket av forhold som er utenfor vår kontroll, slik som for eksempel trafikale forhold eller værforhold (såkalt force majeure).